Na Ženevskom salonu automobila, Citroën premijerno predstavlja novi C1 čiji je cilj obnoviti bestseler prodan u više od 760 000 primjeraka od izlaska na tržište 2005. godine. Živahan i bez kompleksa, novi će gradski mališan, ponuđen u verziji s tri ili pet vrata, biti otkriven i s novom siluetom s otvorom na krovu, koja se naziva Airscape. Novi C1 donosi optimističan odgovor na potrebe gradske mobilnosti i dio je obnove game marke Citroën.
Dostupan s tri ili pet vrata, novi Citroën C1 može imati dva tipa karoserije, limuzinu i verziju s otvorom na krovu, Airscape.
Njegov dinamičan i energičan stil naglašen je vizuelnim skladom vjetrobrana i bočnih stakala, crnih nosača vjetrobrana te, zavisno od verzije, hromiranih profila bočnih stakala.
Prednji dio preuzima prepoznatljive stilske elemente novih modela Citroëna s dvodijelnim svjetlima koja u paru s okruglim farovima daju automobilu razigran i vedar prednji dio, gdje se ističu i uspravna dnevna LED svjetla.
Zadnji dio je dinamičniji zahvaljujući staklenom poklopcu prtljažnika i četverougaonim svjetlima koja daju trodimenzionalni efekt.
Novi Citroën C1 nudi osam modernih boja karoserije, u rasponu od profinjene crne Caldéra, sive Gallium, sive Carlinite, olive Brown do sjajne bijele Lipizan, plave Smalt te crvenih Scarlet i Sunrise Red.
Dvobojnim verzijama igra i na kartu personalizacije. Novi Citroën C1 tako u povodu lansiranja nudi dvije posebne edicije drukčije boje krova od ostatka karoserije. (krov Olive Brown i karoserija u bijeloj boji Lipizan).
Verzija s krovnim otvorom Airscape, također ima dvobojni efekt i nudi mogućnost izbora kontrastne boje platnenog krova u odnosu na boju vozila. Tri su platnena krova u ponudi: Sunrise Red, Crni i Sivi.
Za potpun izgled savremenog i trendovskog gradskog automobila, može dobiti i ukrasne poklopce točkova od 14’’ i 15’’, te sjajne naplatke od lagane legure 15’’.
Novi je Citroën C1 jednako svjež i zaigran i u veseloj, obojenoj unutrašnjosti. Armaturna ploča čistih i strukturiranih linija razigrana je ukrasnim elementima u boji poput prednje ploče multimedijskog sistema, ukrasnih okvira otvora za prozračivanje te baze ručice mjenjača. Obloge na vratima usklađene s bojom karoserije upotpunjuju unutrašnjost vozila.
Novi Citroën C1 u Airscape verziji ima sklopivi platneni krov dimenzija 1.800 mm x 760 mm, koji je jednostavan za upotrebu i ima električno upravljanje.
Kompaktne dimenzije za veću okretnost
Iako može prevesti četiri odrasle osobe i nudi im mnogo prostora na prednjim i zadnjim sjedištima, novi Citroën C1 zadržao je kompaktne dimenzije (dužina 3,46 m / širina 1,62 m / visina 1,45 m) u obje verzije, s tri ili pet vrata.
Vrlo ograničene dimenzije osiguravaju mu veliku okretnost i lakoću manevrisanja, zahvaljujući optimalnom krugu okretanja od 4,80 m i električnom servomehanizmu.
Pretinci i oprema za lakši život
Citroën C1 ima mnogobrojne praktične i dosjetljivo oblikovane pretince raspoređene cijelom kabinom, držače za čaše i zatvoren pretinac za rukavice u koji stane i boca od litre.
Novi Citroën C1 nudi i prtljažnik od 196 litara koji je praktičan i lako dostupan zahvaljujući zadnjoj polici koja se uvlači pri otvaranju zadnjih vrata. Kada se preklope zadnja sjedišta, zapremina prtljažnika povećava se na čak 780 litara.
C1 nudi i opremu za veću udobnost u unutrašnjosti poput automatskog klima uređaja, grijana sjedišta te kod modela s troja vrata, pamćenja položaja prednjih sjedišta.
Novi Citroën C1 nudi i vrlo dobar spoj udobnosti i držanja ceste.
U odnosu na prethodnu generaciju, dobio je nov, 4 kg lakši zadnji ovjes, nove opruge ovjesa, nove amortizere i nov stabilizator velikog prečnika. Rezultat je udobnost ovjesa na visokom nivou i besprijekorno "držanje" ceste.
Usto, novi električni servomehanizam spaja užitak i tačnost. Istovremeno je ugodan i tačan, bio u gradu ili na otvorenoj cesti, pa tako potpuno sudjeluje u povećanju užitka u vožnji.
Tome valja dodati i nove gume s vrlo malim otporom kotrljanja srednjih dimenzija (14'' i 15'') koje osiguravaju dobro kočenje i smanjenu potrošnju goriva.
Korisne tehnologije i u najmanjem Citroënu
Novi Citroën C1 ima intuitivne tehnologije jednostavne za upotrebu. Može biti opremljen 7“ tabletom osjetljivim na dodir kojim se upravlja svim multimedijskim funkcijama (radio, telefon, video, putno računalo).
Novi C1 povezan je zahvaljujući tehnologiji Mirror Screen. Ova tehnologija omogućuje kopiranje sadržaja s pametnog telefona te njegovo upravljanje putem 7“ tabletom osjetljivim na dodir. Za to je dovoljno provjeriti kompatibilnost smartphonea, instalirati aplikaciju za razmjenu podatka i priključiti mobitel na USB utičnicu automobila.
Zatim se putem tableta možete posve jednostavno služiti mogućnostima pametnog mobitela: navigacijom, telefonom, imenikom, glazbom, internetskim radiom kao i ostalim korisnim aplikacijama pogodnim za vožnju.
Tehnologija u službi lakoće uporabe
Kako bi olakšao manevre poput parkiranja na najskučenijim mjestima, novi Citroën C1 ima kameru za vožnju unazad čije se slike prikazuju na dodirnom ekranu 7“ tableta.
Novi Citroën C1 sada nudi i sistem za pristup i pokretanje vozila bez ključa. Sve dok uz sebe imate elektronički ključ, možete otključati automobil i pokrenuti motor. Taj se sistem već ugrađuje u vozila iz višeg segmenta i znatno olakšava život korisnicima.
Druga korisna tehnologija, sistem pomoći pri kretanju na uzbrdici Hill Assist, ponuđen u serijskoj opremi, može se pokazati dragocjenim u gradu, primjerice pri izlasku iz podzemnih garaža. Sistem automatski koči automobil dvije sekunde, pa vozač može bezbrižno ponovno krenuti na uzbrdici većoj od 3 %.
Ograničeni troškovi
Novi Citroën C1 je i pametno ulaganje: pristupačna cijena i ograničeni troškovi korištenja.
Masa smanjena na 840 kg, gume s vrlo malim otporom kotrljanja i efikasni motori posljednje generacije omogućuju mu da se istakne umjerenom potrošnjom i manjim troškovima održavanja.
Efikasni motori
Novi Citroën C1 nudi dva benzinska motora posljednje generacije. Motor e-VTi 68 Airdream s 5-stepenim mjenjačem, zajedno s tehnologijom Stop&Start i posebnim aerodinamičnim paketom omogućuje novom modelu Citroën C1 da se svrsta među vodeće automobile u pogledu potrošnje goriva i emisije CO2.
Motor VTi 68 može biti spojen i s upravljanim mjenjačem: ETG (Efficient Tronic Gearbox). Taj 5-stepeni mjenjač ima funkciju stepenovanja prijenosa i optimalno mapiranu papučicu gasa, što omogućuje bolje doziranje za potpuno glatka kretanja i veći užitak u vožnji.
Novi Citroën C1 dobio je novi motor VTi 82 iz porodice PureTech. Proizveden u Francuskoj, 1,2-litreni trocilindarski benzinski motor od 82 KS koristi inovativne, efikasne i štedljive tehnologije, te se može pohvaliti potrošnjom od samo 4,3 l/100 km i emisijom CO2 od 99 g/km u paru sa živahnošću i užitkom u vožnji. Okretnog momenta od 118 Nm i ubrzanja od 0 do 100 km/h za 11 sekundi, taj motor ističe sposobnost novog Citroëna C1 da pobjegne iz gradske vreve.
klix.ba