PRVI KOJI ĆE POKUCATI NA DŽENNETSKA VRATA

U hadisu koji biljezi Et-Taberani od Enesa, radijAllahu anhu, u kojem stoji da je Poslanik,sallAllahu alejhi ve sellem, rekao”…i čuvar Džennetske kapije će ustati i reći: “Nikome prije tebe neću otvoriti, niti ću ikome poslije tebe na noge ustati.”


To znači da je ustajanje na noge pred Poslanikom, sallAllahu alejhi ve sellem, znak poštovanja i ukazivanja na deredžu koju on ima u odnosu na ostala stvorenja. Čuvari, dakle, poslije njega neće ustati da posebno služe bilo koga od stvorenja, što znači da je Poslanik, sallAllahu alejhi ve sellem, poput kralja medžu njima. Jer, Allah je postavio čuvara da služi Njegova roba i Njegova Poslanika, između ostalog i na taj način što će ustati, otići do Džennetskih vrata i otvoriti ih .

Ebu Hurejre, radijAllahu anhu, prenosi da je Allahov Poslanik, sallAllahu alejhi ve sellem, rekao: “Ja sam prvi kome će biti otvorena Džennetska vrata, s tim što će biti jedna žena koja će prije mene doći.”Šta ti hoćeš i ko si ti”,pitat ću je ja.Ona će reći:”Ja sam žena koja je ostala usjedjelica (neudata) zbog jetima (siročadi) koje sam služila.”

U Tirmizijevoj zbirci hadisa nalazi se i hadis Ibn Abbasa u kojem stoji da su neki ashabi Allahova Poslanika, sallAllahu alejhi ve sellem, sjeli da ga čekaju. On je izašao, primakao se da čuje šta pričaju, ali se nije približio toliko da ga mogu vidjeti. Jedan od ashaba reče: “Stvarno je čudno da je Allah Ibrahima nazvao Svojim prijateljem!” Drugi reče: “To nije ništa u odnosu na Musaa, sa kojim je Allah razgovarao!” Treći reče: “Tu je i Isa, Njegova riječ i Njegov duh!” Neko dodade: “I Adema je On odabrao.” U tom se trenutku Poslanik, salAllahu alejhi ve sellem, pojavio među njima i rekao:”Čuo sam vaš govor, kada kažete da je Ibrahim Allahov prijatelj, i to je tako. Kažete i da je Musa Allahov sagovornik, što je tačno. Rekli ste i da je Isa Allahova riječ i Njegov duh. I to je tako. Rekli ste da je Allah među ljudima odabrao Adema, što također jeste tako. Ali, ja sam, bez hvalisanja, Allahov miljenik. Ja ću biti prvi zagovornik na Sudnjem danu, i prvi zagovornik čije će zauzimanje biti primljeno, bez hvalisanja. Ja ću na Sudnjem danu nositi zastavu hamda-zahvale Allahu, bez hvalisanja. Ja ću biti prvi, bez ikakvog hvalisanja, koji će uhvatiti za halku na Džennetskim vratima. Otvorit će mi se, a sa mnom će biti siromasi moga ummeta. Ja sam najplemenitiji među njima, od prvog do posljednjeg, bez hvalisanja.”

Enes b. Malik kaže da je Allahov Poslanik, sallAllahu alejhi ve sellem, rekao: “Ja ću biti prvi među ljudima koji će iz kabura ustati na Dan proživljenja. Ja ću biti njihov govornik kad zašute, njihov vođa kad se skupe i počnu dolaziti, njihov zagovornik ako budu zadržani, njihov obveseljitelj ako zapadnu u očaj. Zastava hamda bit će u mojoj ruci, ključevi Dženneta na taj dan bit će u mojim rukama, i ja ću na taj dan kod Gospodara biti najodabraniji od Ademovih sinova, bez hvalisanja. Oko mene će kružiti hiljade čuvara,p oput bisera u školjkama skrivenih.”

Hadis biljezi Tirmizija i El-Bejheki, čiju smo verziju preuzeli .

U Muslimovom Sahihu nalazi se hadis kojeg prenosi Enes, u kojem stoji da je Allahov Poslanik, sallAllahu alejhi ve selem, rekao: “Ja ču na Sudnjem danu imati najviše sljedbenika i bit ću prvi koji će pokucati na Džennetska vrata.”




korisno.net
Noviji Stariji