OD NJEMAČKE DO MAROKA – PRIČA O DVA HASANA

Ispričat ću vam jedan od najljepših događaja koji su mi se dogodili u životu; priču koja mi je ispunila oči suzama a moje srce strahopoštovanjem. Prošle sedmice dok sam držao predavanje o ulozi etike u predstavljanju Islama, spomenuo sam priču koju sam čuo prije sedam godina od doktora Ahmeda Halife, uvaženog vaiza i učenjaka i i predsjednika Islamskog Centra u Minhenu, Njemačka.

Ukratko, riječ je o oglasu koji je doktor Halifa slučajno vidio dok je listao jedne njemačke novine. U oglasu je pisalo: ''Potreban imam da me prevede na Islam'' zajedno sa adresom i brojem telefona.

Dr. Halifa ga je nazvao ali niko se nije javio, tako da se odmah uputio na adresu iz oglasa, ali i to je bilo bezuspješno. Zatim se raspitao kod susjeda, ali oni nisu željeli razgovarati, šta više, bili su i uplašeni. Dr Halifa je nakon svega napisao svoju adresu i vratio se autobusom na fakultet gdje je radio.

''Dok sam se približavao fakultetu'', dodaje Dr. Halifa, ''osjetio sam da me nešto spriječava da napustim autobus, potreba da idem do Islamskog Centra tim istim autobusom. Tamo sam pronašao poruku od prijatelja čovjeka kojeg sam tražio u kojoj je pisalo: Čovjek koji je objavio oglas je u bolnici i njegovo stanje je kritično i treba Vas hitno, zajedno sa adresom bolnice.''

Kratko nakon toga, Dr. Halifa je već stigao u bolnicu i kada ga je bolesnik ugledao, malo se oraspoložio i upitao ga: ''Da li ste vi islamski svećenik?''

''Odgovorio sam da jesam. Nakon toga, čovjek se obratio kršćanskom svešteniku koji je već bio tu u sobi i rekao mu da priđe bliže jer će sada prihvatiti Islam.

Zatim je počeo pričati o svom putovanju u Maroko kao turist gdje je bio jako lijepo primljen od strane Marokanskog muslimana imena Hasan. Čovjek je dodao da nije mogao vjerovati da Hasan nije imao nikakvih zlih namjera: ''Pretvarao bih se da spavam da vidim šta će mi uraditi, on je to primjetio i pokušavao me smiriti, ali ja sam se i dalje bojao. Ujutro smo se sastali na doručku. Ponudio sam mu novac za noćenje, ali on ga je odbio govoreći da sam ja njegov gost i da Islam naređuje muslimanima da goste moraju primiti i paziti tri dana.

Dogovorili smo se da ću ga posjećivati svake godine. Zavolio sam Hasana i postali smo bliski, i stalno sam se pitao koja je to vjera koja i danas naređuje slične stvari svojim sljedbenicima. Želio sam naučiti više o ovoj vjeri, i jedini način je bio da postavim taj oglas gdje tražim svećenika da me prevede na Islam. Tako bi postao brat Hasanu i naredne godine ga sreo u istom stanju, Islamu. Molim vas, recite mi više o ovoj vjeri.''

Doktor Halifa, brižljivi učenjak je odgovorio: Islam je vjera čistog prirodnog određenja (Fitre). Svi propisi u Islamu su određenog broja i primjereni su ljudskom životu. Ukupno ima pet stubova vjere.''

Kada je doktor Halifa dosao do Hadždža, čovjek je rekao, ''Ali ja sam bolestan, i ne mogu putovati. Može li moj brat Hasan učiniti Hadždž umjesto mene?''

Dr. Halifa je odgovorio: ''Da.''

Zatim je upitao šta bi trebao uraditi da postane musliman. Dr. Halifa je odgovorio da treba izgovoriti šehadet (Svjedočim da nema Boga osim Allaha, i da je Muhammed Božiji poslanik.)

Čovjek je sa zadovoljstvom izgovorio šehadet i rekao: “Hvala Allahu, sada sam musliman. Moram li promijeniti ime?'' Doktor Halifa je odgovorio da to nije neophodno.

Čovjek je rekao: ''Promijeniti ću ga i moje ime će biti Hasan.''

Zatim se doktor Halifa pozdravio sa čovjekom i obećao mu da će ostati u kontaktu. Sljedeći dan, doktor Halifa je nazvao bolnicu da se raspita o njegovom stanju, i dobio je informaciju da je čovjek preminuo brzo nakon što ga je on napustio. Još uvijek pod utiskom onoga što se desilo, doktor Halifa mi je rekao: ''Još uvijek čekam sastanak moga brata Marokanca Hasana, i mog drugog brata, Njemca Hasana, u Džennetu, ako Bog da.

Nakon što sam završio sa pričom, jedan Marokanski mladić koja je prisustovao predavanju je nazvao majku i preko telefona joj prepričao predavanje. Ona je zaplakala i rekla mu: ''Tvoj amidža, Hasan, je bio domaćin jednom Njemcu, prije dvadeset godina, može li biti da je to taj čovjek?'' Mladić je potom razgovarao sa svojim amidžom koji ga je je potvrdio istinitost priče i pitao koje se godine to tačno desilo.

Upitao sam doktora Halifu o godini, i on je rekao da je to bilo 1981, što je potvrdilo odgovor Marokanca Hasana. Zanimljivo je spomenuti da je Hasan običan, neobrazovan čovjek, koji konzumira cigarete i nije niti vaiz niti šejh. Kada je saznao o ovom događaju, rekao je da je i bilo krajnje vrijeme da se pokaje i vrati na pravi put. Ova predivna priča, iako čudna, nosi veoma važne pouke:

1. Najjače sredstvo za upoznavanje ljudi sa Islamom, pozivanje u njega, i mijenjanje negativne slike o Islamu jeste poznavanje morala i njegova primjena u svakodnevnom ponašanju. Evropljani uglavnom gledaju Islam kroz ponašanje i moral muslimana na Zapadu. Šejh Ibn Tejmijje je doista bio upravu kada je rekao da su ashabi privukli mnoge nacije Islamu, a nisu nametnuli Islam narodima. To se odvijalo kroz njihovo dobro upravljanje i pravednost u trgovanju. Znači, nisu proširili Islam prevođenjem knjiga, predavanja i konferencije.

2. Osoba ne bi trebala omalovažavati svoja dobra djela, jer baš ta djela mogu biti nepredviđen uzrok prelaska na Islam druge osobe.

3. Intuitivno islamsko ponašanje Marokanca Hasana prema Njemcu Hasanu rezultiralo je u njegovom kasnijem prelasku na Islam, a da to ovaj prvi nije ni znao. Mnogo puta se desi suprotno, pa musliman, lošim postupcima ili negativnim osobinama, nesvjesno odvraća ljude od Allahovog puta i Islama, i na taj način postane faktor udaljavanja nevjernika od Islama.

4. Ova priča, zajedno sa sličnim pričama, predstavlja naslikovitiji argument protiv onih koji izdaju fetve za Evropske muslimane tvrdeći da je obaveza napustiti neislamske zemlje. Prisutnost Islama na Zapadu predstavlja najbolji metod za predstavljanje Islama i popravku negativne slike Islama kod nemuslimana.

5. Možemo se okoristiti od turizma u Arapskim i islamskim zemljama tako što ćemo upoznati turiste sa Islamom, da bi održali kuturnu komunikaciju i uklonili razlike između nacija i ljudi koje su mediji stvorili kroz historiju.

Tražim od Uzvišenog Allah da na sastavi sa oba Hasana u Džennetu, da nas učini vodičima ovom zbunjenom čovječanstvu kako bi ga poboljšali i popunili njegovu prazninu.

akos.ba
Noviji Stariji