Kada bi prosječni bosansko-hercegovački građanin imao neograničeno novca na raspolaganju i ukoliko bi pri kupovini isključivo odlučivao na osnovu kvaliteta, vozio bi automobile marke "Mercedes", išao na koncerte grupe U2, Dubioze kolektiv ili Halida Bešlića i pio bi Tešanjski kiseljak.
Kada bi prosječni bosansko-hercegovački građanin imao neograničeno novca na raspolaganju i ukoliko bi pri kupovini isključivo odlučivao na osnovu kvaliteta, vozio bi automobile marke "Mercedes", išao na koncerte grupe U2, Dubioze kolektiv ili Halida Bešlića i pio bi Tešanjski kiseljak.
To je pokazalo prvo istraživanje QUDAL - QUality meDAL - DEEPMA, koje je u martu ove godine sprovela švajcarska organizacija ICERTIAS - International Certification Association GmbH sa sjedištem u Cirihu.
Anketa je, kako je saopšteno iz te organizacije, urađena putem interneta na uzorku od 1.200 građana BiH, korisnika interneta starijih od 15 godina. Cjelokupno istraživanje u BiH obuhvatilo je više od stotinu komercijalnih i nekomercijalnih kategorija, na primjer, najkvalitetnije mlijeko, najkvalitetniji automobil, najkvalitetniji domaći pjevač, strani ili domaći sportista ili klubovi bez obzira o kom sportu je riječ.
Prvi rezultati ovog složenog istraživanja su obrađeni i dostupni za analizu.
U ICERTIAS-u, istraživanjima QUDAL - QUality meDAL želi se popularizovati kvalitet i važnost kvaliteta. "Projektom QUDAL želimo skrenuti pažnju potrošača na to da imaju potpuno pravo da žive kvalitetnije i da zahtjevaju na tržištu viši kvalitet za svoj novac", ističu u ICERTIAS-u.
Pravo na kvalitet i kvalitetniji život pogotovo je aktuelno danas, u trenutno veoma zahtjevnom ekonomskom okruženju, zaključuju u švajcarskom ICERTIAS-u.
Bosanskohercegovačke građane i građanke pitali su u QUDAL - QUality meDAL istraživanju šta bi oni kupovali i šta bi koristili da im pri kupovini novac nije apsolutno nikakav problem, te da pri odluci o kupovini i konzumaciji vode računa isključivo i samo o kvalitetu.
Istraživanje QUDAL - QUality meDAL daje stoga jednu posve novu sliku o Bosni i Hercegovini i bosanskohercegovačkom tržištu i otkriva razmišljanja bosanskohercegovačkih građana o vrijednostima i kvalitetu koji su im dostupni i na koji ih način oni prepoznaju i valoriziraju.
Istraživanje tržišta QUDAL, naime, ne mjeri udio u prodaji niti snagu nekog brenda, već isključivo mišljenje samih potrošača o tome ko njima za određene kategorije nudi najviši nivo kvaliteta u njihovoj zemlji.
Na koji način razmišljaju bosanskohercegovački građani kada je riječ o vrhunskom kvalitetu možda najbolje govori kategorija iz istraživanja QUDAL - Quality DEEPMA - "Porodični automobili".
Upitani da navedu proizvođača, odnosno ponuđača porodičnih automobile koji po njihovom ličnom iskustvu i mišljenju nudi apsolutno najviši nivo kvaliteta na bosansko-hercegovačkom tržištu, najveći broj anketiranih na ovako postavljeno pitanje odgovorio je – "Mercedes".
Zavidno mjesto je pripalo pjevačici Madoni, a fudbaler Mesi pozicionirao se na prvo mjesto kao najkvalitetniji svjetski sportista prema mišljenju BiH građana, dok je Fudbalski klub Barselona za njih najkvalitetniji sportski klub na svijetu.
U kategoriji najkvalitetnijeg domaćeg sportiste BiH građan su izabrali Edina Džeku, odnonsno fudbalski klub Željezničar.
Cilj projekta QUDAL je skrenuti pažnju javnosti na važnost kvaliteta u svakodnevnom odabiru i prava građana na vrhunski nivo kvaliteta, kao i omogućiti potrošačima lakše snalaženje i lakši pronalazak najkvalitetnijih proizvoda i usluga na tržištu.
Istraživanje je, kako se tvrdi, sprovedeno u potpunosti u skladu sa odredbama Međunarodngo kodeksa za sprovođenje tržišnih i društvenih istraživanja, koji su donijeli Međunarodna trgovačka komora (ICC) i Svjetsko udruženje istraživačkih stručnjaka (ESOMAR), navodi se u saopštenju.
cafe.ba
Objavi komentar