Na poddionici Vlakovo-Lepenica, autoceste Koridora 5C, nakon tunela Gaja, probijen je još jedan tunel. Riječ je o tunelu Igman dužine oko 330 metara. Tunel je probijen za samo četiri mjeseca, uprkos svim izazovima koji su se našli pred radnicima.Rad na iskopu tunela Igman odvijao se 24 sata dnevno u tri smjene. Na probijanju tunela bilo je angažovano više desetina radnika i teških građevinskih mašina", istakao je Ensad Karić, direktor JP Autoceste FBiH.
Kako je saopćeno iz JP Autoceste FBiH, tunel je prokopan korištenjem takozvane austrijske metode, najsavremenije u tunelogradnji.
Poseban izazov za građevinare predstavljala je geološka struktura terena kroz kojeg prolazi ovaj objekat. Samo iz jedne tunelske cijevi, u toku iskopa, izvučeno je oko 33.000 kubnih metara materijala.
Poddionica Vlakovo-Lepenica, na kojoj se nalazi tunel Igman, duga je oko 10 kilometara. Radove na ovoj poddionici izvodi turska kompanija Cengiz Insaat u partnerstvu sa većim brojem domaćih građevinskih firmi (Euroasfalt d.o.o. Sarajevo, Hering d.d. Široki Brijeg, Deling d.o.o. Tuzla, A3 d.o.o. Široki Brijeg, Butmir d.o.o. Sarajevo i HP Investing d.o.o. Mostar). Vrijednost ugovora iznosi oko 350 miliona maraka, od čega će domaćim kompanijama pripasti oko 200 miliona maraka.
Ova poddionica je dio dionice oko 20 kilometara duge dionice Vlakovo-Tarčin, duge oko 20 kilometara. Do sada su na ovoj dionici, uz tunel Igman, probijeni tuneli Vis (ranije Grabosječ), 25. novembar (ranije Suhodol) i tunel Gaj.
Zavretak i puštanje u promet cjelokupne dionice Vlakovo - Tarčin bit će krajem ljeta ove godine čime će autocestom biti povezana Zenica sa Tarčinom.
(klix)
Objavi komentar