Jedna od najboljih dova koju treba izgovarati u Lejletul-kadru

Jedna od najboljih dova koju treba izgovarati u Lejletul-kadru, kojom je Poslanik, sallAllahu alejhi we sellem, podučio Aišu, radijAllahu anha.

Prenosi Et-Tirmizi, i hadis je sahih, od Aiše, radijAllahu anha, da je rekla: „Rekla sam: O Allahove Poslaniče, ako bi uvidjela i znala koja je noć Lejletul-Kadr, šta da izgovaram u njoj? Reče Poslanik, sallAllahu alejhi we sellem: ‘Reci:

اللهم إنك عفو تحب العفو فاعف عني

ALLAHUMME INNEKE'AFUVVUN,

TUHIBBUL-'AFVE, FA'FU ANNI!

(Gospodaru moj, Ti si Onaj koji oprašta, Ti voliš praštanje, pa oprosti meni!)



– NOĆ ISKRENE POBOŽNOSTI: Svi pripadnici islama, željni postizanja vrijednosti ove mubarek noći, zadnjih deset dana ramazana provode u posebnoj pobožnosti i ibadetu. Sljedbenici Islama ove noći obilježavaju I’tikafom, učenjem Kur’ana, zikrom, pomaganjem, razmišljanjem, dovom i drugim korisnim poslovima i ibadetima. Noć Kadr je noć Allahove milosti sa kojom je došla objava i poslanstvo Muhammedu a. s. Allah dž. š. u Kur’anu veli: “Ve ma erselnake illa rahmeten lil-alemin”, što znači: “A tebe smo samo kao milost svjetovima poslali”. (S. El-Enbija, 107.). Lejletul-Kadr je noć smirenosti cijelog ljudskog bića. Na ovaj stupanj se može uzdići samo onaj koji je u dubini svog bića svjestan potrebe predanosti Allahu džellešanuhu. Lejletul-Kadr je vrhunac slavljenja Rabba, noć združene molitve: molitve svih meleka, ljudi i čitavog kosmosa. Džamije, mesdžidi, tekije, haremi, kuće i druga mjesta širom zemlje dišu molitvom – molitvom koja izvire iz srca. Sve je tada u pokretu: duša, srce, um i tijelo. U noći Lejletul-Kadra čovjek se oslobađa svih okova – ličnih i opštih, i pripada samo Allahu d. š. Jednom i Jedinom Gospodaru. Sa čovjekom u molitvi učestvuju i meleki koje predvodi najodabraniji melek Džebrail. To nam dočarava i hadis Muhammed a. s. koji kaže: “Kada nastupi noć Kadr silazi Džibril sa skupinama meleka čineći dove i donoseći pozdrave svakom onom koji je u molitvi u položaju stajanja ili sjedenja i spominjanju Allaha dž. š.”. Lejletul-Kadr je najveći praznik naših duša, praznik meleka, noć molitve u čijoj milozvučnosti skladno učestvuju ljudi i meleki. 


LEJLETUL-KADR 

NOĆ DOVE: Lejletul-Kadr je i noć u kojoj se prima svaka iskrena dova, želja i nada. Imajući na umu da je Dova ili molba Allahu dž. š. bila i ostala spona i most koji povezuje Stvoritelja i Njegovo stvorenje; nemojmo propustiti da u noći Lejletur-Kadra dokučimo Allahovu milost, blagodat i bereket. Dova je posebno potrebna današnjem čovjeku koji u brzom i dinamičnom životu često izgubi orijentaciju i islamsku ravnotežu između duhovnog i materijalnog. Čovjeka treba uputiti dovi, kao vidu svakodnevne veze s njegovim Stvoriteljem, od jutarnjeg buđenja do večernjeg lijeganja; da dovom čisti svoju dušu i istraje na Allahovom putu. Istina, naš iman treba biti kristalno čist – bez ikakve sumnje, kako bi nam dova bila primljena. Zato vjernici u ovoj noći mole Allaha dž. š. da im primi tewbu – pokajanje. Ali, vjernici moraju znati da je ovo i noć kada i obične svakodnevne želje i nade mogu uputiti svome Gospodaru Allahu dž. š., koji dove, želje i nade vjernika prima i ispunjava. 

Allah dž. š. dozvoljava da želje i nade ožive u ovoj mubarek noći i da dobiju krila. U ovoj noći nek vjernici otvore svoja srca i duše i ne sumnjaju u Allahovu dž. š. milost koja je neograničena. Hazreti Aiša r. a. priča da je pitala Resulullaha šta je najbolje učiti u noći Lejletul-Kadra, a Resul je odgovorio: “ Allahumme inneke ‘afuvvun, tuhibbul-‘afve, fåfu annii”, što na bosanskom jeziku znači: “Bože, Ti si onaj koji prašta, voliš oprost, pa oprosti i meni”. Lejletul-Kadr je noć Tevvekula - potpunog pouzdanja u Allaha dž. š. Jedino se Allahu treba prikloniti cijelim svojim bićem. Lejletul-Kadr je noć potvrđivanja imana – vjerovanja. Lejletul-Kadr je noć Tewhida i iskrenog izgovaranja riječi: “La ilahe illallah” Ova riječi monoteizma su formula najveće iskrenosti i bogobojaznosti. To je poziv istini i najčvršća veza sa svojim Gospodarom Allahom dž. š. To je džennetski ključ. Formula “La ilahe illallah” kod Allaha ima posebnu počast i specijalan tretman. Ko ove riječi izgovori iskreno i po njima živi Allah dž. š. će ga uvesti u džennet. 

Često izgovaranje ovih riječi najbolji je način spominjanja Allaha, kako se to da vidjeti iz riječi Muhammed a. s. koje glase: “Efdaluz-zikri La ilahe illallah”, što znači: “Najbolje spominjanje Allaha je sa La ilahe illallah”. U drugom hadisu Muhammed a. s. kaže: “Najbolje što sam izrekao ja i vjerovjesnici prije mene je: “La ilahe illallah, vahdehu la šerike lehu, lehul-mulku, ve lehul-hamdu, ve huve ‘ala kulli šejin kadir”, što znači: “Nema Boga osim Allaha, On je Jedini, nema druga, Njemu pripada vlast nad svim, Njemu pripada svaka hvala i On je svemoćan”! (Tirmizija). Iz navedenog jasno proizilazi da noć Lejletul-Kadra treba provesti u izgovaranju riječi Kelimei-Tevhida “La ilahe illallah”. Lejletul-Kadr noć tesbiha: Koliko je ovo važno najbolje se vidi iz riječi Muhammed a. s. koje prenosi ashab Ebu Hurejre, a koje glase: “Dvije su izreke lahke jeziku, teške na ahiretskoj tezulji i drage Milostivom: “Subhanellahi, ve bi hamdihi, subhanellahil-azim”. Dakle, ove riječi treba što više učiti u noći Lejletu-Kadra. Lejletul-Kadr je noć vazova, predavanja i poučavanja. Allah dž. š. je u noći Lejletu-Kadra istakao značaj nauke i znanja koji su osnov življenja svakog čovjeka i obaveza koja traje od rođenja do smrti. Muhammed a. s. kaže: “Malo znanja bolje je od puno (dobrovoljnog) ibadeta”. 

Prema tome noć Lejletul- kadra treba biti noć poučavanja, savjeta – noć promišljanja i nijjeta da se neprestalno stiče nauka. U ovoj noći vaizi trebaju ukazati na strahote rata, problem gladi i gaženja ljudskih prava i dostojanstva. Islam je vjera mira i slobode, što se najbolje da vidjeti iz Kur’ana a. š. kao riječi Muhammed a. s. na oprosnom hadždžu. Allah je mir, On voli mir i poziva u mir, islamski posdrav je mir, a vjernik svoj namaz završava sa riječima mira. Koliko su nam potrebni ovi principi to mi u Bosni najbolje znamo. Rijaset IZ-e je noć Lejletul-Kadra porglasio kao Noć vjerske pouke. Bošnjaci moraju nastojati da ovaj vid poučavanja shvate kao temeljni emanet kojim ih je zadužio Allah dž. š. i da je ovaj vid ibadeta: u kući, mesdžidu, džamiji, mektebu, školi ..., temelj našeg opstanka na ovim prostorima. Uzvišeni Bože, selam i salavat našem Poslaniku Muhammedu s. a. v. s., njegovom Ehli–bejtu, ashabima i šehidima. Smiluj se Bože našim roditeljima, imamima i učiteljima. Ukabuli naše ibadete u ramazanu i ovoj veličanstvenoj noći Kadra. Uputi nas na pravi put. Podari nam mira, sloge i rahatluka. Bože ojačaj nam sigurnost i pomozi nam da u ovim krajevima čuvamo i očuvamo Tvoju uzvišenu vjeru Dini-Islam sve do Sudnjeg dana. Amin ja Rabbi! 

Kada je noć Kadr?

Allah, dž.š, namjerno nije ljudima otkrio kada je tačno noć Kadr. Razlog tome jeste da se ljudi ne bi opustili i samo u njoj ibadet činili, a u ostalim noćima zaboravili na ibadet. Allahova mudrost htjela je da se ne zna kada je, da bi se ljudi trudili čineći ibadet tokom cijelog ramazana, a posebno u njegovoj zadnjoj trećini. Dakle, ljudi ne znaju kada je tačno ta noć, ali su se mnogi bavili tim pitanjem, jer je od izuzetnog značaja. Mnogi mufessiri navodili su mišljenja islamskih učenjaka o tome, a čuveni Kurtubi navodi :

1. Ta noć jedna je od noći u toku godine. To je stav Abdullaha ibn Mes'uda, Ebu Hanife i još nekih. Njima je sigurno bilo poznato da se ta noć može i preciznije odrediti, ali oni to namjerno nisu htjeli, da bi ljudi činili ibadet tokom cijele godine.

2. Ono što je sigurno, i što sam Kur'an navodi, jeste da je ta noć u mjesecu ramazanu. Naime, u već citiranim ajetima navodi se da je Kur'an objavljen u noći Kadr, a u suri ?El-Bekare? Uzvišeni kaže: ?U mjesecu ramazanu objavljen je Kur'an, kao uputa ljudima...? , iz čega se vidi da je ta noć jedna od noći u ramazanu. To mišljenje zastupa većina islamskih učenjaka, među kojima je i Ebu Hurejre.

3. To je prva noć mjeseca ramazana, što je mišljenje Ebu Rezina El-Ukajlija i drugih.

4. To je sedamnaesta noć Ramazana, nakon koje se desila bitka na Bedru. To je mišljenje Hasana Basrija, Ibn Ishaka, Abdullaha ibn Zubejra i drugih.

5. Neki smatraju da se radi o devetnaestoj noći ramazana.

6. Međutim, najispravnije mišljenje, koje zastupa veliki broj islamskih učenjaka, jeste da se radi o jednoj od zadnjih deset noći ramazana, budući da postoje vjerodostojni hadisi koje bilježe Buhari, Muslim i drugi, a koji ukazuju na to. To je stav Malika, Šafije, Evza'ije, Ebu Sevra, Ahmeda i drugih.

7. To je dvadeset prva noć ramazana. Prema nekim predajama, to je bio stav imama Šafije.

8. To je dvadeset treća noć ramazana. To je mišljenje Abdullaha ibn Enisa i drugih.

9. To je dvadeset peta noć ramazana, jer na to ukazuju neki hadisi Muhammeda s.a.v.s.

10. To je dvadeset sedma noć ramazana. Najveći broj islamskih učenjaka, opredjeljujući se za određenu noć, smatra da se radi o ovoj noći, zbog nekih hadisa u kojima se o tome govori. Tako npr., Muslim navodi hadis koji prenosi Ubejj ibn Ka'b da je Allahov Poslanik, s.a.v.s, rekao: ?Noć Kadr je dvadeset sedma noć?. Pored toga, neki islamski učenjaci navode da se u suri ?El-Kadr? nalazi trideset riječi, a da je dvadeset sedma riječ 'ona' (hije), te da i to može ukazivati na to da se radi o dvadeset sedmoj noći. Zatim, znak može biti i to što se izraz 'lejletul-kadr' (Noć kadr) u toj suri spominje tri puta, što pomnoženo sa devet ? koliko taj izraz ima harfova ? daje opet dvadeset sedam!

11. Neki smatraju da se radi o dvadeset devetoj noći ramazana.

12. Neki smatraju da se radi o posljednjoj noći u ramazanu.

13. Neki stoje na stanovištu da je to jedna od neparnih noći u zadnjoj trećini mjeseca ramazana. Uporište za taj stav nalaze, između ostalog, u hadisu: ?Tražite noć Kadr u neparnim noćima zadnjih deset dana ramazana?!

14. A neki navode stav da se radi o jednoj od parnih noći u zadnjoj trećini mjeseca ramazana. Nisu nabrojana sva mišljenja o tome kada je noć Kadr, ali je vidljivo da o tome ima puno različitih mišljenja. Na našim prostorima, kao i u mnogim drugim dijelovima islamskog svijeta, općeprihvaćeno je mišljenje da se radi o dvadeset sedmoj noći toga mubarek mjeseca. Međutim, potrebno je istaći da se to ipak, ne može sa sigurnošću tvrditi, te da je sigurnije mišljenje da je ona jedna od neparnih noći u zadnjoj trećini ramazana. Ono što je potpuno sigurno, na osnovu vjerodostojnih hadisa, jeste da se radi o jednoj od zadnjih deset noći ramazana. Tako npr., u jednom hadisu stoji: ?Tražite noć Kadr u zadnjih deset dana ramazana?! Zato vjernici sve te noći treba da posvete što više u ibadetu.

islam24h.net

Post a Comment

Noviji Stariji