Tog 21. augusta 1974. godine, Volvo 240 je prvi put predstavljen predstavnicima medija. Tokom 19 godina postojanja ovaj je automobil prodat u preko 2,8 miliona primjeraka, zbog čega je postao višestruko važan za Volvo.
1974. godina je bila po mnogo čemu bitna za Švedsku. U proljeće je slavna grupa ABBA sa kultnom pjesmom Waterloo pobijedila na izboru za pjesmu Evrovizije, svijet tenisa uzdrmao je osamnaestogodišnji Björn Borg, a Volvo je predstavio jedan od svojih najvažnijih modela ikada.
Predstavnici medija su imali čast da 21. augusta 1974. godine prvi vide i probaju novi Volvo model. Oni su avionom prebačeni iz sjedišta u Torslandi do malog grada Borlänge, gdje ih je čekalo nekoliko Volvo 244 GL modela. Svaki je bio obojen u upadljivu narandžastu boju, veoma tipičnu za to doba, a iste je boje bio i enterijer.
Volvo 240 je bio nasljednik serije 140, ali je mnogo toga bilo promijenjeno. Najveće promjene doživio je prednji dio, sa dizajnerskim elementima inspirisanim VESC eksperimentalnim sigurnosnim automobilom, predstavljenim dvije godine ranije. Najnaglašeniji detalj bili su veliki branici, koji su dužinu automobila povećali za čitavih 13 cm u odnosu na seriju 140. Najveća novost u enterijeru bili su specifični nasloni za glavu.
Novorazvijeni B21 motor, razvijao je 97 KS u karburatorskoj i 123 KS u verziji sa ubrizgavanjem goriva, dok je ovjes koristio McPherson potporu, a upravljački sistem nazubljenu letvu. U oktobru 1974. godine, počela je proizvodnja ekskluzivnije serije 260, koja je dolazila u dvije verzije - DL i GL. Iza oznake 264 krio se novi 2.7 litarski V6 benzinac sa 140 KS. Motor označen kao B27, proizvodio se u Francuskoj, a bio je rezultat saradnje Volva, Peugeota i Renaulta.
Tokom tržišne karijere, Volvo 240 je dobio nekoliko pogonskih opcija. Svjetski novitet, predstavljen 1979. godine, bio je 6-cilindarski dizelaš, razvijen u saradnji sa Volkswagenom. Petocilindarski dizelaš je također bio dostupan, ali samo na odabranim tržištima. 1981. godine stigao je i famozni 244 turbo sa 155 KS, no prava senzacija bio je 245 turbo wagon - prvi serijski karavan sa turbobenzinskim motorom.
Novorazvijeni B21 motor, razvijao je 97 KS u karburatorskoj i 123 KS u verziji sa ubrizgavanjem goriva, dok je ovjes koristio McPherson potporu, a upravljački sistem nazubljenu letvu. U oktobru 1974. godine, počela je proizvodnja ekskluzivnije serije 260, koja je dolazila u dvije verzije - DL i GL. Iza oznake 264 krio se novi 2.7 litarski V6 benzinac sa 140 KS. Motor označen kao B27, proizvodio se u Francuskoj, a bio je rezultat saradnje Volva, Peugeota i Renaulta.
Tokom tržišne karijere, Volvo 240 je dobio nekoliko pogonskih opcija. Svjetski novitet, predstavljen 1979. godine, bio je 6-cilindarski dizelaš, razvijen u saradnji sa Volkswagenom. Petocilindarski dizelaš je također bio dostupan, ali samo na odabranim tržištima. 1981. godine stigao je i famozni 244 turbo sa 155 KS, no prava senzacija bio je 245 turbo wagon - prvi serijski karavan sa turbobenzinskim motorom.
Volvo 240 je vremenom postao kolekcionarski automobil, a najveća potražnja entuzijasta očekivano je usmjerena prema turbo izvedbi, kojoj cijena stalno raste. Dostupnost rezervnih dijelova je dobra, a još uvijek je moguće brojne dijelove nabaviti od samog Volva.
Osim u Geteborgu, Volvo 240 se proizvodio i u švedskom Kalmaru, te u belgijskom Gentu. Posljednji primjerak je pogon u Torslandi napustio 5. maja 1993. godine. Niko se nije nadao da će taj automobil izdržati toliko dugo na tržištu. Posljednji primjerak je kupcu uručen na posebnoj ceremoniji, na kojoj je tadašnji direktor Volva Pehr G Gyllenhammar, koji je i sam posjedovao nekoliko posebnih izvedbi modela 240 izjavio da je to bio najsigurniji automobil na svijetu, jedan od najvrijednijih automobila za posjedovanje, te prava živuća legenda, čija će popularnost rasti iz godine u godinu.
Volvo serija 200 je do danas rekorder kompanije, kada su u pitanju proizvodne brojke. Proizveden je 2.685.171 primjerak modela 240 i 177.402 primjeraka modela 260. Ukupno je proizvedeno 2.862.573 automobila od 1974 do 1993. godine.
(klix)
Objavi komentar