Posljednjih nekoliko mjeseci u BiH je primjetan sve značajniji iskorak domaćih trgovačkih lanaca, koji na ovdašnjem tržištu preuzimaju maloprodajne objekte koji su do juče bili u vlasništvu velikih belgijskih, francuskih i slovenačkih grupacija.
Najznačajniji primjer novih kretanja u trgovačkim vodama u RS je povratak banjalučkog trgovačkog lanca “Tropic Group”, koji je preuzeo “Maxi” i “Tempo” trgovine od belgijske grupacije “Delhaize BiH”. Pored njega, ogroman posao preuzimanja pravi i tuzlanski trgovački lanac “Bingo”, koji preuzima “Interexove” trgovine, koje su u vlasništvu francuske trgovačke kompanija “Intermarché”, te se uključio u postupak preuzimanja objekata slovenačkog TUŠ-a u BiH.
Preciznije govoreći, “Tropic Group” je već preuzeo 39 maloprodajnih objekata “Delhaizea”, dok “Bingo” sprema akviziciju 25 maloprodajnih objekata “Interexa” i dvadesetak trgovina “TUŠ-a” u BiH.
Ovakvim preuzimanjima domaći trgovački lanci postaju daleko značajniji igrači na tržištu BiH, te su se pozicionirali odmah iza dominirajućeg hrvatskog “Agrokora”, koji je preuzimanjem “Mercatora” i njegovim rebrendiranjem u “Konzum” potvrdio i ojačao prvo mjesto u BiH.
Iz Asocijacije trgovine Spoljnotrgovinske komore BiH ocijenili su da je trend preuzimanja maloprodaje od strane domaćih lanaca i više nego očigledan.
Muris Pozderac, sekretar ove asocijacije, ocijenio je kako se ipak, i pored lošije pozicije domaćih proizvoda, zastupljenost pojedinih kategorija, kao što su meso i prerađevine od njega, mijenja na bolje.
On kaže da iz trgovačkih lanaca kažu da domaći proizvodi još nisu dovoljno zastupljeni na policama zbog razloga ekonomske prirode, a pritom najčešće pominju kvalitet određene robe, količinu proizvoda kao i kontinuitet u snabdijevanju tržišta.
“Ono što je još interesantno, a na šta malo ko od potrošača obraća pažnju, jeste činjenica da se sve više domaćih proizvoda nalazi pod robnim markama pojedinih trgovačkih lanaca. Primjera radi, konzervirano meso firme ‘Menprom’ iz Tuzle, kafa iz firme ‘Vita Life’, krem štapići iz prijedorske ‘Mire’. Takvih primjera imate u skoro svakom centru”, kaže on.
Bojan Risović, član Uprave “Tropic grupacije”, rekao je da će, isto kao što je “Delhaize” veliki dio svojih polica svjesno posvećivao proizvodima iz svoje zemlje, “Tropic” na sličan način postupati s plasiranjem domaćih proizvoda.
“Dugoročno planiramo značajno širenje mreže. Namjera nam je da pokrijemo sve veće gradove u BiH”, rekao je on. Ovaj trgovački lanac danas zapošljava više od 1.000 radnika.
(izvor:Kaportal)