O pruzi Zavidovići – Olovo – Han Pijesak koja je sigurno jedna od najljepših uzanih pruga u ex YU koliko sam ja primjetio dosada nije pisano.
Dolazak ukrsnog voza u Zavidoviće. Odlučio sam da otvorim novu temu najprije zbog toga što sam pronašao veliki broj slika koje su u ljeto 1970. godine, dakle pred kraj postojanja ove željeznice, napravljene prilikom vožnje između Zavidovića i Olova.
Grupa ljudi je fotografisala ali i snimala filmskom kamerom ovo putovanje i napravila dragocjeno dobar dokument ne samo o tome kako su ove pruge izgledale već i o tome kako je izgledao život uz i oko takvih pruga.
Na žalost filmu se izgubio svaki trag a od fotografija sam za sada našao samo kontakt kopije tako da kvalitet nije veliki ali mislim da su ove slike i ovako dragocjene. Ako se pronađu negativi to će biti odlično ali za sada imamo samo ovo. Takođe u ovom materjalu nema baš bogzna kakvih legendi pa sam ja pokušao da rekonstruišem događaje.
Dakle nalazimo se u stanici Zavidovići u ljeto 1970. godine. Prije kratkog vremena (u maju 1970.) ukinut je saobraćaj između Olova i Careve Ćuprije tako da je u saobraćaju samo dio između Zavidovića i Careve Ćuprije ali putnički vozovi saobraćaju samo do Ribnice.
Veliki drvni kombinat u Zavidovićima još uvek koristi mrežu pruga koloseka 0,76 m. Tako dok čekamo polazak putničkog voza broj 2332 Zavidovići – Ribnica kroz stanicu prolazi industriska kompozicija sa lokomotivom “Bosna” (sačuvana i danas se nalazi u Rajlovcu) koja vuče vagone sa građom između dva pogona drvnog kombinata koji se nalaze sa različitih strana željezničke stanice.
Uskotračna pruga Zavidovići – Han Pijesak je otvorena za teretni promet 1902, a za putnićki promet 1919.
Širina kolosijeka ove pruge je bila 760 mm (2′ – 5 9/10″ = 2.493408 ft).
Ukupna dužina pruge Zavidovići – Olovo – Han Pijesak – Kusače je bila 117.6 km.
Željeznički promet je obustavljen 26.5.1968. na dionici Olovo – Han Pijesak.
Željeznički promet je obustavljen 30.5.1970. na dionici Careva Ćuprija – Olovo.
Željeznički promet je obustavljen 1973. na dionici Zavidovići – Careva Ćuprija.
Ovo je prvi dio putovanja. Sljedeći nastavak je oko stanice Vozuće, nastavak 3 je vezan za stanicu Ribnica i na kraju stanica Careva Ćuprija i vožnja dresinom ukinutim dijelom pruge do Olova.
(Zeljeznice.net)
Ovo je prvi dio putovanja. Sljedeći nastavak je oko stanice Vozuće, nastavak 3 je vezan za stanicu Ribnica i na kraju stanica Careva Ćuprija i vožnja dresinom ukinutim dijelom pruge do Olova.
(Zeljeznice.net)